ملغی شدن سند 2030 و ارتباط آن با حادثه اردبیل

این خبر رسانه ایی شد: قتل دختری خردسال در اردبیل

شروع این خبر از فضای مجازی آغاز شد و کار به جایی رسید که پای مسئله به اخبار سراسری (رادیو) ساعت 14 امروز نیز رسید. به جزئیات یا انگیزه های عامل این حرکت زشت فعلا نمی پردازیم ولی در اینجا باید نکته ای را مورد اشاره قرار داد. برخی از خطوط که تکلیفشان پیش از این نیز روشن شده، در اقدامی هماهنگ و وسیع در شبکه مجازی، شروع به موج سواری رسانه ای کرده و می گویند اگر برنامه یونسکو در مورد آموزش های جنسی یا به قول معروف سند 2030 در جامعه پیاده سازی می شد هرگز چنین اتفاقاتی رخ نمی داد. به گمان این طیف و گروه تمامی گناهانی که بر گردن عامل این جنایت است باید بر پای کسانی نوشته شود که مانعی بر سر راه اجرای این سند شده و علیه آن اعلام موضع کرده اند. باید از این دوستان و دلسوزان چند سوال داشته باشیم.

آیا مخالفان این سند موهوم با اصل آگاهی رسانی به اقشار جامعه مخالف بودند یا با پیاده سازی مفاد این سند به صورت خاص مخالفت کردند؟!

مگر مخالفان این سند نگفتند ما سندی دست بالاتر در نظام جمهوری اسلامی داریم که بومی و اسلامی است پس باید آن اجرا شود؟!

آیا مخالفان این سند، از روی زمین ماندن کارهای فرهنگی کشور شکایت نکردند و امر به «آتش به اختیار» نکردند؛ ولی شما و دوستان شما بجای پرداختن به اصل مسئله شروع به حاشیه سازی کردید تا جائیکه متاسفانه رهبری معظم مجبور شدند کلاس لغت شناسی گذاشته و عبارت را برای شما و دوستانتان ترجمه کرده و به فارسی کودکانه و عامیانه برای شما بیان کنند تا دیگر دچار خلط مبحث نشوید؟!

جدای از مسائل شرع و اسلام، مگر در جامعه و خانواده های ما مسائل اجتماعی و شخصی رعایت می شود که اکنون انتظار دارید چنین فجایعی رخ ندهد؟!

مگر توصیه ها و هشدارهای مسئولین فرهنگی در مورد توجه به پوشش زنان و دختران جامعه رعایت می شود که توقع داشته باشیم همه چیز با خوبی و خوشی به سرانجام برسد؟!

مگر شما و دوستانتان هشدارهای متعدد علماء و مراجع عظام تقلید را در مورد مسائل فرهنگی و اسلامی به مقتضای زمان به گونه ای توجیه نکردید و هر آنچه خود تمایل داشتید از آن تیکه برداری نکردید؟! آخرین نمونه ی این قبیل رفتارهای شما و دوستانتان مسئله حریمِ شخصی بودن وسائل نقلیه بود که ابتدا و انتهای فتوا را قیچی کرده و تنها قسمت مدنظرتان را در انظار عمومی به نمایش گذاشتید. واقعا این کار با اخلاق حرفه ایی خبرنگاری مطابق است؟!

تا بحال اعمالی که در دهه 60 توسط منافقین کوردل بوقوع پیوست را با این عمل زشت و قبیح سنجیده و کنار هم گذاشته اید؟!

چند جوان اعم از زن و مرد در دهه 60 توسط این گروهک با انواع و اقسام روش های به مراتب فجیع تر از این عمل به کام مرگ رفتند؟!

مگر شما و دوستانتان نبودید که اجرای احکام الهی از قبیل اعدام را در دهه 60 به سخره گرفته و به عاملین آن القابی ناشایست اعطا کردید؟!

آیا إعمال احکام شرعی از قبیل اعدام و سنگسار از نظر شما و دوستان روشنفکراتان نوعی خشونت علیه انسانیت نیست و به همین جرم جمهوری اسلامی را مستحق إعمال تحریم حقوق بشری نمی دانید؟

آیا جواب این سوالات از نظر شما عدم اجرای سند 2030 است که مخالفان آن را به سخره گرفته و در پی توجیه خود هستید؟!

و حکایت همچنان باقی است…

درباره ی عبدالحجت حق جو

مطلب پیشنهادی

احکام ماه مبارک رمضان (8)

آیا هر گناهی روزه را باطل میکند؟ یکی از سؤالاتی که در رابطه با روزه …

احکام ماه مبارک رمضان (7)

احکام قرآن 1 . مستحب است تلاوت قرآن در طول سال به خصوص ماه مبارک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *