احکام ماه مبارک رمضان (7)

احکام قرآن

1 . مستحب است تلاوت قرآن در طول سال به خصوص ماه مبارک رمضان که بهار قرآن که پیامبر فرمودند تلاوت یک آیه در ماه در ماه مبارک رمضان فضیلت اش مساوی است با یک ختم قرآن در غیر ماه مبارک رمضان.

2 . در قرآن 4 سوره وجود دارد که اینها آیه سجده واجب دارند (الف: سوره نجم آیه 62. ب: سوره علق: آیه 19. ج: سوره سجده (الم تنزیل) آیه 15. د: سوره فصلت آیه 37.) یعنی اگر آنها رو بشنویم باید سجده کنیم که به این میگویند سجده تلاوت.

3 . جنب حائض و نفساء هم میتوانند قرآن بخوانند اشکالی ندارند فقط باید دو نکته را رعایت کنند یک بدنشان به قرآن اصابت نکند و یکی آنکه آن چهار سوره سجده واجب را نخوانند.

4 . نکته چهارم در قرآن سورهای است با نام سوره برائت یا توبه که بسم الله ندارد وقتی قرآن میخوانیم و به این سوره رسیدیم نباید بسم الله الرحمن الرحیم بگوییم.

5 . نکته پنجم قرائت قرآن یعنی اینکه کلمات بر زبان جاری شود پس صرف نگاه به آیات مبارک و یا آهسته خواندن قرآن بهنحو یکه شخص صدای خود را نشنود این قرائت قرآن بهحساب نمیاید.

6 . نکته آخر اینکه در اگر در ماه مبارک رمضان اگر قرآن میخوانیم و اشتباه خواندیم روزه اشکال پیدا نمیکند و این دروغ بستن به خدا و پیغمبر محسوب نمیشود.

درباره ی عبدالحجت حق جو

مطلب پیشنهادی

احکام ماه مبارک رمضان (6)

کفاره احکام خاصی برای خودش دارد کفاره یکی از مصادیق واجبات مالی است و از …

احکام ماه مبارک رمضان (5)

کلیه افرادی که سال گذشته ماه رمضان به خاطر بیماری موفق به روزه داری نشده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *