ویژگی های حضرت معصومه سلام الله علیها: زیارت ماثور

چند سالی است، در اول ذی القعده روزی با عنوان میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و دهه ای به نام دهه کرامت و روزی به نام روز دختر در تقویم وقایع و حوادث جمهوری اسلامی ایران به چشم می خورد. در این دهه سعی می کنیم مطالبی در مورد امام رضا و حضرت معصومه سلام الله علیهما را مطرح کنیم.

به جهت وجود ویژگیهای منحصر به فرد، حضرت معصومه سلام الله علیها جایگاه رفیع و بلندی در میان بانوان اسلام و شیعه دارد. یکی از ویژگیهای حضرت معصومه سلام الله علیها ، ورود زیارتنامه ای از سوی ائمه طاهرین سلام الله علیها درباره ایشان است که پس از حضرت فاطمه زهرا (س) ، او تنها بانوی بزرگواری است که زیارت مأثور دارد. (بحار الأنوار (ط – بيروت)، ج‏99، ص: 265)

هیچ کدام از بانوان برجسته ای چون آمنه بنت وهب، فاطمه بنت اسد، خدیجه بنت خویلد، فاطمه ام البنین، زینب کبری، حکیمه خاتون و نرجس خاتون که هیچ شک و تردیدی در مقام بلند و جایگاه رفیع آن ها نیست زیارتی مأثور از سوی معصومان سلام الله علیها ندارند و این نشان دهنده مقام والای این بانوی گرانقدر اسلام است.

بسیار بجاست که شیعیان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیها به ویژه بانوان، این مقام بزرگ و عالی را پاس بدارند و همواره الگو و مظهر عفاف و تقوا و حیا باشند. تنها در این صورت است که روح باعظمت این بانوی بزرگ از همه ما خشنود خواهد شد.

 

درباره ی عبدالحجت حق جو

مطلب پیشنهادی

مناقب امیرالمومنین علیه السلام (1)

هر یک از ائمه علیهم السلام در مسئله ای بارز بودند. مثلا در مورد امام …

درس داده کاوی و علوم اسلامی

جلسه‌ای با همین عنوان به همت ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند و موسسه امام خمینی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *