عبیدک المبتلی و اره سیده یا شدید القوی

وقتی به دیدار مدیر یا رئیس یک اداره و سازمان می خواهیم برویم از منشی و یا از واسطه سوال می کنیم چه زمانی برای این دیدار مناسبتر است؟! چه نوع بیانی را باید به کار ببریم تا نظر آن شخص جلب شده و به خواسته ما جواب مثبت دهد؟! و…

با کمی تامل و تداعی این معنا در مورد خداوند متعال نیز، به این مطلب خواهیم رسید که هنگام اجابت دعا و طرز بیان آن در خدمت خالق بی همتا چه زمان و چگونه باید باشد. برای دعا کردن مکان، زمان و حتی ساعاتی مخصوص وارد شده است که توجه به آن ها سبب می شود بسترها و مقدمات لازم برای استجابت دعا فراهم شود. البته باید این نکته را هم تذکر داد که دعاهای ما نقش مقتضی دارند و در صورتی که مانعی بر سر راه این مقتضی نباشد به اجابت خواهند رسید.

چه خواسته ایی بزرگتر و مهم تر از ظهور حضرت حجت اواحنا له الفداء؟! چه خواسته و دعایی بهتر از توفیق دیدار آن حضرت؟! دعای ندبه با آن فرازهای روحانی و بلندش در ابتدای صبح جمعه خوانده می شود. زمانی که برای استجابت دعا مقرر شده. چه خوب است در این ساعات و با لسان مبارک امام صادق علیه السلام، از خداوند متعال تعجیل در فرج آقا امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف را بخواهیم که خداوند رحمان و عَلّام است.

درباره ی عبدالحجت حق جو

مطلب پیشنهادی

مناقب امیرالمومنین علیه السلام (1)

هر یک از ائمه علیهم السلام در مسئله ای بارز بودند. مثلا در مورد امام …

درس داده کاوی و علوم اسلامی

جلسه‌ای با همین عنوان به همت ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند و موسسه امام خمینی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *