چرا حاج احمد متوسلیان پیدا نشد؟!

بیش از سه دهه از مفقود شدن تعدادی ایرانی در حین انجام ماموریت می گذرد.

ایرانی نه… ایرانی دیپلمات هم نه… ایرانی مسلمان هم نه… ایران مبارز و دلیر هم نه… شاید با جمع کردن تمامی این واژه ها بتوان صفتی در خور برای این عزیزان پیدا کرد. اما سوال اصلی این است که چرا مفقود؟! یا اگر بخواهیم بهتر بگوئیم چرا بلاتکلیف؟! به قول برادر شهید متوسلیان کاش حداقل خانواده ی این عزیزان کمی احترام داشتند و در مورد عاقبت و تکلیف این عزیزان کسی حاضر به پاسخگویی می شد. شاید هنوز مردی پیدا نشده که با پیدا شدن این مردان، مردانگی برایش بماند و به نفعش باشد که در پی یافتن حقیقت مفقود شدن این عزیزان باشد.

با بررسی روابط دیپلماتیک ایرانی در آن سالها و حتی سالهای بعد در مسئله گروگانگیری، می بینیم نه تنها با واسطه بلکه بدون واسطه هم می توانستیم حداقل به دنبال ردی از این عزیزان باشیم. چه بسیار افراد خارجی که با وساطتت مستقیم یا غیر مستقیم دولت ایرانی به آغوش مملکت و خانواده خود بازگشتند ولی در مورد احمد متوسلیان و دوستانش گویا قرار نیست چنین اتفاقی را در برگ های تاریخ مشاهده کنیم. بله شکی در روحیه شهادت طلبی این عزیزان نیست ولی این امر به تنهایی سبب می شود که ما شانه از وظیفه ی خود خالی کنیم؟!

برای افرادی مثل من که در حال حاضر تنها به تورق تاریخ و حوادث آن سال ها باید اکتفا کنیم این مسئله علامت سوال بسیار بزرگی است که آیا ارزش جان ایرانیان در بند کمتر از اشخاص خارجی بود یا نه تاریخ مصرف آن ها گذشته بود و باید حذف می شدند و چه بهتر که این دندان کرم خورده کنده شود…

شاید بزرگان و تصمیم گیرندگان در این مسئله توجیه و محملی برای این گونه برخورد داشته باشند ولی بهتر است بدانیم ما نسبت به آنچه در تاریخ نقش می بندد مورد سوال قرار خواهیم گرفت و نباشد که روزی بیاید و ما نتوانیم جوابی برای این سوالات آماده کنیم. براستی چرا حاج احمد متوسلیان پیدا نشد؟!

درباره ی عبدالحجت حق جو

مطلب پیشنهادی

مناقب امیرالمومنین علیه السلام (1)

هر یک از ائمه علیهم السلام در مسئله ای بارز بودند. مثلا در مورد امام …

درس داده کاوی و علوم اسلامی

جلسه‌ای با همین عنوان به همت ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند و موسسه امام خمینی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *