خانه / جمعه های انتظار / اَللّهُمَّ وَ أَقِمْ بِهِ الْحَقَّ وَ أَدْحِضْ بِهِ الْباطِلَ

اَللّهُمَّ وَ أَقِمْ بِهِ الْحَقَّ وَ أَدْحِضْ بِهِ الْباطِلَ

تمام افرادی که به نوعی دست در تقدیر بشر داشته و دارند، در پی بدست آوردن حق و از بین بردن باطل بوده و هستند. در دوران ما نیز همه ادعای حق و مبارزه با باطل را دارند. واقعا حق و باطل واقعی چیست و کجاست؟ چطور می توان ابتدا آن را یافت تا در مرحله بعد بتوان علمکرد درستی داشت؟ براستی که در این دوران حق و باطل با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند و به راحتی قابل تشخیص نیستند. در آیات متعدد قرآن کریم نسبت به کتمان حق و خلط بین حق و باطل توسط اهل کتاب تذکر داده شده است (برای نمونه: بقره، ۴۲ و بقره، ۱۴۶) ولی در نهایت این حق است که به پیروزی می رسد.

ذیل آیه ۹ سوره صف روایات متعددی در مورد قیام حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف وارد شده که از مضمون آن می توان چنین استفاده کرد که حق به دست ایشان اقامه می شود و باطل از بین می رود. البته حق و باطل مصادیق مختلفی دارد که آن حضرت با علم و دانشی که دارند آن را بدست می آورند.

 

 

درباره ی عبدالحجت حق جو

همچنین ببینید

جشن تاج گذاری امام زمان ارواحنا له الفداء!!! (۱)

در این روزها برخی اوقات می‌بینیم به امامت حضرت بقیة‌الله الاعظم روحی و ارواح العالمین له الفداء اطلاق تاج‌گذاری می‌شود که این امر در غایت اشتباه است. کسانی که مبادرت به این امر می‌کنند چه از روی عدم توجه و تفتن و چه از روی مقاصد دیگر، شان عظیم امامت را به خلافت تنزل داده و ناخواسته در مسیری اشتباه قدم می‌گذارند که همان مسیر گروه اول است. به‌بیان‌دیگر وقتی ما از امامت تنها به بحث تاج‌گذاری و اوامری این‌چنینی تعبیر کردیم، عملاً سایر شئون تحت‌الشعاع قرار داده و از بین می‌بریم درحالی‌که خلافت ظاهری یکی از شئون ائمه معصومین علیهم‌السلام است.

آیا ثارالله مثل ابن الله است؟

گاهي بعضي از مسيحيان مي گويند اگر ما مسيح ع را ابن اللَّه مي گوييم درست مانند آن است كه شما به امام حسين ع ثار اللَّه و به امیرالمومنین علیه السلام ابن ثاره (خون خدا و فرزند خون خدا) مي گوييد و يا در پاره اي از روايات به علي ع يد اللَّه اطلاق شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *